ناظم الاطباء

خیابان ناظم الاطباء - زندگی نامه ناظم الاطباء

   Admin        جمعه, 06 دی 1398       مقالات تخصصی
ناظم الاطباء

 

ناظم الاطباء نامی آشنا برای کسانی که با بلبرینگ سر و کار دارند می باشد . ناظم الاطباء لقب دکتر میرزا علی اکبر خان نفیسی می باشد . ایشان در تاریخ 15 فروردین 1226 و در شهر کرمان به چشم به جهان هستی گشودند .

ناطم الاطباء جزو پزشکان محبوب و برجسته ی زمان قاجار بوده اند که به دلیل دقت عمل و علم بالای خود در دربار مظفرالدین شاه نیز برای مدتی به طبابت مشغول بودند .

ناظم الاطباء در امضاء مشروطیت نقش بسیار زیادی داشتند و در زمان خود باعث احداث تعدای بیمارستان با تجهیزات کامل شدند . این بیمارستان ها بیشتر در مشهد و تهران احداث شدند ..

دکتر نفیسی دارای کتاب های بیشماری هستند و کتب پزشکی و غیر پزشکی زیادی را نوشته اند که مهمترین کتاب ایشان فرهنگ ناظم الاطباء نام دارد .

پدر ناظم الاطباء میرزا حسن طبیب کرمانی بود که در زمان خود پزشکی ناموری بوده اند . ناظم الاطباء نیز به همین دلیل و با علاقه یبسیار زیادی که به پزشکی پیدا کرده شغل نیاکان خود را پیشه ی کار خود کرده اند .

ناظم الاطباء تحصیلات ابتدایی را در کرمان و علم پزشکی را نزد پدر خویش و دیگر پزشکان مطرح آن زمان به انجام رسانید .

علاوه بر علم پزشکی ایشان به فلسفه و حکمت الهی بسیار علاقه مند بودن د و در کنار پزشکی فلسفه را نیز فرا گرفتند .

ناطم الاطباء در سال 1282 در سن 19 سالگی به دارالفنون تهران آمده و به علم پزشکی خود ادامه دادند و با پیشرفت بالایی که در یادگیری دااشتند دستیار استاد خویش شدند .

ایشان در سال 1289 فارق التحصیل شدند و در سال 1290 در صدد تاسیس بیمارستانی به سبک اروپایی شدند که این امر با برگشت باصر الذین شاه از سفر اروپا عملی شد .

نام بیمارستان را مریضخانه ی دولتی گذاشتند و ایشان را مسئول بیمارستان قرار داند .

اولین لقب ناظم الاطباء حکیم باشی بود .

ناظم الاطباء

برخی از آثار ایشان عبارتند از :

پزشکی نامه

کتاب مذاکرات

رساله ای در فیزیک

رساله ای در جراحی

رساله ای در تراپوتیک

رساله ای دیگر در تشریح

کتابی در پاتولوژی و کلینیک جراحی

کتابی در علم تشریح

دو رساله در زمینه ی سوء هاضمه

نامه ی زبان آموز

رساله ای در آخرین دوره ی بروز وبا

در تهران و برخی شهر ها به دلیل محبویت و انسانیت خاصی که ایشان داشتند نام برخی از خیابان ها را ناظم الاطباء گداشته اند . در تهران ناظم الاطباء نام خیابانی است که مرکز تهیه و پخش بلبرینگ ایران در آنجا مستقر است . خیابان ناظم الاطبا به دو بخش ناظم الاطباء شمالی و جنوبی تقسیم می شوند که هر دو خیابان نیز مرکز تهیه و پخش بلبرینگ می باشد . بلبرینگ عباسی یکی از چندین شرکت های واردات بلبرینگ در ایران می باشد که در این خیابان مستقر می باشند . گروه صنعتی عباسی مرکز تهیه و پخش انواع بلبرینگ ، رولبرینگ ، روغن های صنعتی ، پکینگ ، اورینگ ، انواع کاسه نمد و سایر ملحقات می باشد که به دلیل واردات مستقیم بهترین قیمت ها را برای محصولات خود قرار خواهد داد . تضمین اصالت تمامی محصولات و قیمت بسیار مناسب از خدمات متمایز بلبرینگ عباسی می باشد .

کوچه ناظم اطباء پاساژ تهران طبقه سوم پلاک 135

شماره های تماس شرکت: 09125947843 - 33943836 - 33986037

ارتباط با مشتریان: 09125947843

با آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون برای شما – مدیریت گروه صنعتی عباسی